Babhummusz

Babhummusz

Ismét egy kenőkét hoztam, ami szinte megszólalásig hasonlít a hummuszra, csak éppen nem csicseriborsóból van, hanem babból. Ezért is a babhumusz cím. 🙂 

Hummusz receptem is van és nagyjából hasonlóan készítettem el ezt is, mint azt, csak egy picit variáltam a fűszerezésen. Tehát aki nem szereti a csicseriborsót, vagy valami miatt nem tudja megenni, annak sem kell aggódnia, mert babból is el lehet készíteni. Én vajbabot használok hozzá általában, ami sokkal nagyobb szemű, mint a hagyományos fehérbab, de ez utóbbiból is nyugodtan lehet. Sőt, akár még vörösből is, csak akkor nem fehér lesz a színe, hanem sötét.

Gluténmentes vegán babhummusz
Babhummusz hozzávalói

Felhasználása

Mi ezt a babhummuszt is ugyanúgy használjuk, mint a sima hummuszt, tehát pirítósra, kenyérre kenjük, amit aztán különböző feltétekkel eszünk, vagy friss zöldségekkel mártogatósként használjuk. Zöldséggolyók, lencsefastírtok, vagy falafel mellé, zöld salátával és naan kenyérrel is mennyei. 

Gluténmentes vegán babhummusz
Nagyon egyszerű elkészíteni, minden hozzávalót a robotgépbe teszünk…
Gluténmentes vegán babhummusz
… és egy perc alatt pépesre mixeljük.

Hüvelyesek

A bab, és úgy általánosságban az összes hüvelyes nagyon egészséges, napi szinten kellene fogyasztani, és nem csak azoknak, akik növényi alapon táplálkoznak, hanem mindenkinek. Rengetek rostot és fehérjét tartalmaznak, nagyon jót tesznek az emésztésnek és hozzájárulnak a szervezet egészséges működéshez. A legtöbb hüvelyesnek alacsony a glikémiás indexe, ami azt jelenti, hogy nem okoz jelentősebb vércukorszint-ingadozást, így a cukorbetegek is bátran fogyaszthatják. Ha rendszeresen fogyasztunk hüvelyeseket, azzal jót teszünk a szívünknek is, ugyanis koleszterin csökkentő hatása is van. Szóval nem hiába nevezik szuperélelmiszernek a hüvelyeseket.

Gluténmentes vegán babhummusz
Tálalhatjuk is a babhummuszt
Gluténmentes vegán babhummusz
Mi főleg pirítóson, pirított kelbimbóval vagy egyéb pirított zöldséggel esszük. Így akár egy gyors, könnyű ebédnek is elmegy.

A babot mindenki ismeri, szinte mindenhol lehet kapni, megfizethető, tehát ráadásul nem is extra alapanyagról beszélünk, ami miatt hanyagolni kellene a fogyasztását.

Gluténmentes vegán babhummusz
Mennyei kombináció! 🙂 Ha még tovább extrázom, pirított magokkal és gránátalma magjaival is megszórom.

A babot vásárolhatjuk száraz formában is, akkor nekünk kell megfőzni, de konzervként is mindenhol elérhető, ezért ha nincs kedvünk vagy időnk a főzéssel vacakolni, akkor ez utóbbi opció is ér. Bevallom én is így teszek időnként, sőt a biztonság kedvéért nem csak száraz babot, de babkonzervet is tartok itthon mindig, legyen mihez nyúlni, ha mégsem volt időm (vagy energiám) megfőzni.

Gluténmentes vegán babhummusz
De friss zöldségekkel is nagyszerű választás, ha nem bajlódunk a pirítgatással.
Gluténmentes vegán babhummusz
Mártogatósként is nagy kedvenc a babhummusz, próbáljátok ki! 🙂

Én csak biztatni tudok mindenki, hogy egyen minél több hüvelyest, hisz azzal csak jól járunk és ha így teszünk, akkor ezt a kenőkét se hagyjuk ki. 🙂

Hozzávalók (kb. 4 főre):

  • 2 konzerv (2×400 g) fehér vajbab
  • 3 ek tahini (szezámpaszta)
  • 1 1/2 ek mustár
  • 1 tk őrölt koriandermag
  • 1/2 tk só – ízlés szerint
  • 1/4 tk bors ízlés szerint
  • Kb. 3 ek víz (szükség esetén)

Tálalás:

Pirított kelbimbóval

Elkészítés:

  1. A víz kivételével minden hozzávalót tegyünk késes betétű robotgépbe és pépesítsük. 
  2. Ha túl sűrűnek találjuk, adagoljunk hozzá annyi ek vizet, amivel a kívánt sűrűséget elérjük.
  3. Pirítóssal, pirított kelbimbóval, vagy friss zöldségekkel tálaljuk.

Próbáld ki a hummuszt is!



Hosszászólások